I väntan på FREDAG :D

jag har skrivit klart mitt miljöarbete och jag blir så förbannad ! Jag har aldrig förstått hur mycket vi förstör, det är mer än man tror ! Det dör ungefär 1000 människor varje år som dör en för tidig död pga. alla utsläpp som orsakar cancer m.m.

Och det alla inte förstår är att det vi gör är förstöra för oss själva, vi gör det så svårt o leva på jorden. Visst, vi kan inte göra oss av med alla bilar. Men liksom vi får ju knappt en chans att byta till miljöbil.. De är ju så dyra att alla inte har råd med det. hur tänker man då egentligen ? Frågan är om vi egentligen kommer bättra oss, vi lever ju så olika liv. de i u-länder har kankse inte lika mycket insikt som vi och tycker kanske inte att det är så illa som det faktiskt är.

Men om vi säger att t.ex. alla u-länder skulle industrialiseras, ja då skulle ju alla bara bli ännu värre ! Så va ska vi göra ? Vi kan ju knappast ersätta alla bilar med cyklar, det skulle inte funka. Vi människor lever en särskild livsstil som gör det väldigt svårt att förändra saker och ting. Vi är så beroende av bilar, bussar, tåg, fabriker, flygplan m.m.

Ibland ställer jag mig själv frågan ? Finns det ens någon lösning ? Men jag skulle nog vilja tro det ändå. En liten bit på vägen skulle vara om alla fundrrade lite över sin situation. Varför inte börja cykla till skolan ? Vi måste göra någonting, och det är snabbt för vill vi verkligen leva i en värld med så dålig luft att den kanppt går att andas in och vatten upp till knäna ? nej, det tror jag inte någon vill.

Jag kan inte påstå att jag alltid är särskillt miljömedveten, men nu har jag insett en sak. Jag gör skillnad.


Kommentarer
Postat av: Kungeen

Joo, du har alldeles rätt i allt detta, jag har också börjat tänka nu efter det här arbetet.. hur mycket vi människor verkligen förstör jorden och snart är det ju helt kört om det fortsätter såhär..



Förresten, kolla min blogg, tror inte jag kan hjälpa dig med design m.m. för jag fattar fortfarande inget av det jonas gör :P



Ha det,

PUSS! <3

2009-02-07 @ 00:04:32
URL: http://forgivenforget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0